NIEUWS 2019     

 




PORSCHE RESCUE 911

TOUR AMICAL - ZOUTE GRAND PRIX

ALLERLEI
REPORTAGES
MOVIES
  - Prijs voor Porsche Rescue 911 op de
      Classic Car beurs te Antwerpen
 

  - Hockey & Porsche Rescue 911
  - Avenue Optics & Porsche Rescue 911

+ + + + + +

  - Aankoop eerste Classic Porsche

  - Overzicht Originele Toolkits
  - Touramical (2019)
  - Touradriatical (2018)
  - Touramical (2018)
  - Touramical (2017)
  - Tour Americal (koppels) (2017) 
  - Touramical (2016)
  - Sardegn' Amical (koppels) (2016)
  - Touramical (2015)
  - Touramical (2014)
  - Tour Americal (2013)
  - Zoute Grand Prix (2012 & 2013)

+ + + + + +


ERWIN KOMENDA
(6.04.1904 - 22.08.1966)


De ontwerper van de VW, Auto Union race auto, Porsche 356, 550, Cisitalia, 911 en 904.

  - Wie ontwierp werkelijk de 911
  - Erwin Komenda de Secret History
  - Porsche Denies Accusations

  - The Controversial, Complex and
     Obscure History of Porsche 911

  - Jozef Ganz - Het geheim
  - Porsche History

  - Jerry Seinfeld Collectie
  - Porsche "Sonderwunsch" afdeling
  - Porsche Generations
  - Porsche TOP 10

  - Gepersonaliseerde Nummerplaten
  - Vrouwen en Porsche
  - Porsche interieurs

  - 1980 Porsche SC - L 3.1 Prototype
  - 1955 Porsche 356 - Continental
  - Porsche 718 RSK Spyder
  - Porsche 911R & 991R
  - Porsche Prototypes
  - Porsche Speedster overzicht
  - Porsche 356 in Tyrol
  - Porsche bij de rijkswacht  

  - Thriller gestolen Porsche 911T
  - Recordbedrag Porsche 911 S/T

  - Jean-Claude Killy & Porsche
  - Manfred Hering


  - Stan Townes Porsche
  - Taj Ma Garaj Collectie
  - Janis Joplin Porsche
  - Porsche Carrera Zagato
  - 5 bijna vergeten Porsches
  - Glöckler Porsche
  - Porsche B32
  - Porsche 911 HLS "Klappdach"
  - Porsche 930 Rinspeed Testarossa
  - Porsche Strosek 964 Speedster
  - Porsche 912 RESTOMOD

  - Régis Mathieu collection
  - VIP 356

  - 901 Prototype - #13327
  - 901 Cabriolet - One Off
  - 959 Cabriolet - One Off

  - 911 RSH - One of 17

  - Barnfind 60 Lost Classics

  - 914/6R Goertz Porsche
  - 914/6 Murène Porsche
  - 914/8 en 916 Porsche

  - Het geheim "Der Große Totenkäfer"
  - Leuke tip om je wagen te verkopen
  - Leuke Porsche filmpjes

  - Porsche Secret Warehouse
  - SC East African Safari Rally Car

  - 1991 Porsche 911, 
     Reimagined by Singer
     (Jay Leno's Garage)


  - Porsche 918 Spyder (2015)
     (Jay Leno's Garage)


  - Porsche fun in the snow
    (Classic Driver)


  - Most expensive Porsches

De website van Porsche Rescue 911 kan links bevatten naar websites die worden beheerd door derden. Porsche Rescue 911 oefent geen enkele controle uit over de voornoemde gelinkte websites en wijst elke aansprakelijkheid af met betrekking tot informatie, materiaal of inhouden die erop te vinden zijn, hun werking, beschikbaarheid, kwaliteit, wettigheid, betrouwbaarheid of nut, en wijst tevens elke verantwoordelijkheid af met betrekking tot de links die deze websites naar andere websites leggen. Voornoemde links worden u enkel aangeboden ter informatie en voor uw gebruiksgemak.
Porsche Rescue 911 aanvaardt derhalve geen aansprakelijkheid voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade die voortvloeit uit het raadplegen of het gebruik van dergelijke externe websites en hun inhoud.

Wil je onze oude nieuws rubrieken nog eens raadplegen, klik dan hieronder:

      - Nieuwsberichten 2018



Classic Porsche Stalling

Veel eigenaren hebben niet de ruimte om hun voertuig veilig te stallen in de ideale omstandigheden.
Het liefst staat uw pareltje naast uw bed maar dat is spijtig genoeg niet mogelijk.



Bij
hebt u de mogelijkheid om uw Porsche veilig te stallen.

- Wij hebben een beveiligde, droge ontvochtigde ruimte hetgeen zéér belangrijk is voor uw wagen
- Uw wagen krijgt met regelmaat een druppellader en indien gewenst een wielklem
- Wij raden aan uw brandstoftank te vullen met 98 
- Uw banden worden op spanning gehouden
- Bij zeer langer stalling periodes krijft uw wagen flatspot shoes om 'flatspot' te voorkomen
- Indien u een afdekdoek bezit zorgen wij dat deze over de wagen komt

De voordelen om uw wagen te stallen bij
zijn talrijk. Uw wagen wordt gestald in ideale omstandigheden. 
De locatie is beveiligd en er komen geen onbevoegden in de ruimte waar uw wagen staat. Wij zijn dus geen car hotel waar iedereen binnen en buiten loopt.
U hebt geen verplichtingen, de min. stalling is 1 maand en de huur kan maandelijks verlengd worden.
Tegen meerprijs kunnen wij uw wagen ook ophalen en/of indien gewenst een onderhoud geven.

Voor meer info kan u ons steeds contacteren.


             






back to index




(11.01.2019)
Iconic

In onze nieuwflash van 3.01.2019 (onder dit artikel) hadden we het al over Custom Coach Builder Stärke.
Dat over smaken en vormen veel uiteenlopende meningen zijn wisten we al en velen willen een retro graantje meepikken. 
Als bron verwijzen ze dan ook allemaal graag naar de Porsche 356 Speedster. 

Nu is daar ook de firma Iconic uit Engeland die in het segment van
Custom Coach Builder ook graag een graantje wil meepikken.

Zij verwijzen op hun website naar een 356 Speedster gebouwd op een Porsche 986 Boxter platform, retro gestileerd.
Het klinkt een beetje als een tang op een varken.

Wat gebeurd er ?

• Je moet zelf een donor Boxter body aanleveren en verschepen naar hen.
• Er wordt een retro body gemaakt in composiet
• Porsche 2.7 Ltr en 3.2 Ltr motorisatie
• Manueel of Tiptronic
• Rechts of Links stuur
• Keuze van vintage verlichting of complete led verlichting met DRL koplampen
• Verwarmde achterruit
• Automatische achter spoiler
• Keuze uit normale lak of metalic kleur
• Keuze van banden met witte rand (optie)
• 17" velgen standaard
• Levertijd +- 12 weken
• Prijs +- £ 50,000 GBP plus de donor Boxter


(bron: Iconic)













back to index



(03.01.2019)
Stärke

Custom Coach Builders zijn van alle tijden.

Stärke is een Custom Coach Builder, opgericht door het ontwerpteam van vader en zoon, Wade Morrison & Maxwell Morrison. Hun missie is het creëren van op maat gemaakte vintage geïnspireerde Duitse carrosserie-stijlen. 

Ze mogen het geen Porsche noemen maar de verwijzing is duidelijk dat het hier om een moderne 356 Speedster gaat.
Hun doel is om elke eigenaar een op maat gemaakte Speedster te bezorgen.

Stärke noemt het zelf een 'retrobod', dit betekent een vintage iconisch body-ontwerp maken en combineren met een modern chassis en aandrijflijn.
Stärke zegt zelf het eerste bedrijf ter wereld te zijn dat dit type sportwagen in vintage stijl op een modern Porsche-chassis aanbiedt.

Goedkoop zijn ze niet, reken op minstens $139.000 en $5000 voorschot.

(bron: Stärke)







back to index






































































































































































Porsche Rescue 911 @ a Hockey Tournament








back to index




























































 








































































PORSCHE RESCUE 911 @ AVENUE OPTICS




In samenwerking met Avenue Optics was Porsche Rescue 911 aanwezig voor de eye catchers buiten. 

 







back to index




























































 









































































1-2-3 Maart 2013 - Antwerpen
Porsche 911 - 50 years - Fascination Racing History

   








back to index


















































































  

Porsche filmpjes



       






back to index




















































































1980 PORSCHE SC - L 3.1 PROTOTYPE - "Point One"

Het betreft hier een zeer zeldzame 911 SC fabrieks variant die vrijwel onbekend is bij de Porsche liefhebbers omdat hij nooit officieel bestond als een optie code.
Aangeduid als 3.1 SC - L ("Leistungsgesteigert"  ofwel "meer vermogen")

Deze speciale uitvoering had een 3.122 cc motor onder de kap en gaf 210 pk bij 5.800 tpm en 206 lb- ft koppel bij 4.700 tpm en behaalde 0-100 in 6,5 seconden.
De productiecijfers zijn vaag, maar schattingen variëren van minder dan 50 tot een paar honderd. 

De Porsche motor ontwikkelaar Rolf Sprenger schat dat er 200 à 300 werden verkocht aan klanten die niet tevreden waren met de standaard 3.0L van 180 pk.
De optie werd alleen gepromoot door mond aan mond reklame. In de VS was deze versie niet verkrijgbaar.

Ondanks het feit dat er een kloof bestond tussen de prestaties van de SC en de 930 bood Porsche als bedrijf de allereerste "fabrieks tuning kit" aan die die bestemd was voor gebruik op de weg. 
Rolf Sprenger en zijn afdeling was verantwoordelijk voor de "speciale verzoeken" van het "Customer Center". 
Sprenger - (de vader van de Bosch mechanische injectie in Porsche 's straatauto's) - zou later nog een andere onuitwisbare stempel drukken op de 911 lijn met de Flachbau (Flatnose) 930.


  De stempel onder de 930/09 stamp is de bevestiging dat het hier om een 3.1 gaat



Sprenger's Team gebruikte de 930 / 03 motor en de ( 930 / 09 voor MY1980 ) met een boring van 95,0-97,0 mm, gelijk aan de 3.3 Turbo motor. 
Dit leverde 3122 cc met een 70.4 - mm slag . 
De compressieverhouding werd verhoogd van 8.6:1 tot 9.5:1, die het gebruik van super brandstof noodzakelijk maakte (98 RON).
Een verbeterde brandstof verdeler werd gebruikt, terwijl de zuigers en cilinders afkomstig waren van Mahle. 
Waarschijnlijk overgebleven van het raceprogramma en vergelijkbaar met de uiteindelijke 3.2 ' s werd een grotere oliekoeler in het rechter voorspatbord gemonteerd om een betere koeling te geven.
Tot slot, een groter vijfde versnelling van 0.759:1 (in plaats van 0.785:1) bracht de topsnelheid hoger. In het klanten centrum, assembleerde technieker Elmar Willrett de motoren onder de supervisie van meester monteur Helmut Pietsch.

De kostprijs voor deze ingreep zou DM 7500 bedragen. De eerste 3.1 werd beschikbaar gesteld voor de Duitse markt en vervolgens de resterende RoW markten. Hij werd nooit in de VS aangeboden.










back to index






















































































Leuke tip om je wagen te verkopen









back to index




















































































Jean-Claude Killy & Porsche




De nu 70 jarige Jean-Claude Killy was een top skier in de jaren '60 en een icoon van zijn sport. 

Hij won 3x Olympisch goud en won in 1968 de Winter Olympics in Grenoble, beter bekend als de  ‘Killympics’.

 

 

 




Hetgeen weinigen weten is dat hij naast zijn sneeuwtalent ook gepassioneerd was door motorsport. Ferdinand Piëch, destijds hoofd Porsche ontwikkelingsafdeling contacteerde Killy met de vraag om in 1967 de Targa Florio te rijden, de bekende Sicilian endurance road race.
Samen met de bekende Formule 1 fotograaf en journalist Bernard Cahier kregen ze een Porsche 911 S om te winnen in de GT klasse.

Door het succes in Italië waar Killy zijn rijkunsten liet zien werd hij teammaat van de Le Mans winnaar Jean Guichet om te rijden met een Porsche voor de  1000 kilometer race op de Nürburgring. 

In hun rode Porsche 911 T (registration SE 8330) behaalden ze de  26ste plaats, een behoorlijk resultaat met als tegenstrevers een Ford GT40, Lola T70 en de toen oppermachtige Porsches 908. 




Ook werd Killy in 1969 opgemerkt bij de start van de 24 uren van Le Mans. Samen met Bob Wollek, starte Killy de race in een Renault Alpine. Spijtig genoeg behaalden ze de finisch niet. Dit was de skier’s zijn laatste belangrijke race. 






Met Steve McQueen tijdens de opname van de film Le Mans




Na zijn race carriere ging zijn interesse terug naar de wintersport, werd zakenman en ontwikkelde een eigen kledinglijn, tevens werd hij actief lid van het International Olympisch Commite. Hij organiseerde ook belangrijke events en was 9 jaar verantwoordelijke van ASO, een bedrijf dat grote events organiseerde zoals de Tour de France en Paris Dakar. Hij was ambassadeur en bestuurlid bij de multi-national Coca-Cola en Rolex. Sinds 1995 is Jean-Claude Killy één van de 115 leden van het  International Olympisch Comité.  







back to index




Laatste update :




   
reliablecounter.com