NIEUWS     

 




PORSCHE RESCUE 911

TOUR AMICAL - ZOUTE GRAND PRIX

ALLERLEI
REPORTAGES
MOVIES
  - Prijs voor Porsche Rescue 911 op de
      Classic Car beurs te Antwerpen
 

  - Hockey & Porsche Rescue 911
  - Avenue Optics & Porsche Rescue 911

+ + + + + +

  - Aankoop eerste Classic Porsche

  - Overzicht Originele Toolkits
  - Touramical (2017) 
  - Tour Americal (koppels) (2017) 
  - Touramical (2016)
  - Sardegn' Amical (koppels) (2016)
  - Touramical (2015)
  - Touramical (2014)
  - Tour Americal (2013)
  - Zoute Grand Prix (2012 & 2013)

+ + + + + +


ERWIN KOMENDA
(6.04.1904 - 22.08.1966)


De ontwerper van de VW, Auto Union race auto, Porsche 356, 550, Cisitalia, 911 en 904.

  - Wie ontwierp werkelijk de 911
  - Erwin Komenda de Secret History

  - Porsche Denies Accusations
  - Porsche History

  - Jerry Seinfeld Collectie
  - Porsche "Sonderwunsch" afdeling
  - Porsche Generations
  - Porsche TOP 10

  - Gepersonaliseerde Nummerplaten
  - Vrouwen en Porsche
  - Porsche interieurs

  - 1980 Porsche SC - L 3.1 Prototype
  - 1955 Porsche 356 - Continental
  - Porsche 718 RSK Spyder
  - Porsche 911R & 991R
  - Porsche Prototypes
  - Porsche Speedster overzicht
  - Porsche 356 in Tyrol
  - Porsche bij de rijkswacht  

  - Thriller gestolen Porsche 911T
  - Recordbedrag Porsche 911 S/T
  - Stan Townes Porsche
  - Taj Ma Garaj Collectie
  - Janis Joplin Porsche
  - Porsche Carrera Zagato
  - 5 bijna vergeten Porsches
  - Glöckler Porsche
  - Porsche B32
  - Porsche 911 HLS "Klappdach"
  - Porsche 930 Rinspeed Testarossa  
  - Porsche Strosek 964 Speedster  

  - Régis Mathieu collection
  - VIP 356

  - 901 Prototype - #13327
  - 901 Cabriolet - One Off
  - 959 Cabriolet - One Off

  - 911 RSH - One of 17

  - Barnfind 60 Lost Classics

  - Jean-Claude Killy & Porsche
  - Jozef Ganz - Het geheim
  - Manfred Hering


  - Leuke tip om je wagen te verkopen
  - Leuke Porsche filmpjes

  - Porsche Secret Warehouse
  - SC East African Safari Rally Car

  - 1991 Porsche 911, 
     Reimagined by Singer
     (Jay Leno's Garage)


  - Porsche 918 Spyder (2015)
     (Jay Leno's Garage)


De website van Porsche Rescue 911 kan links bevatten naar websites die worden beheerd door derden. Porsche Rescue 911 oefent geen enkele controle uit over de voornoemde gelinkte websites en wijst elke aansprakelijkheid af met betrekking tot informatie, materiaal of inhouden die erop te vinden zijn, hun werking, beschikbaarheid, kwaliteit, wettigheid, betrouwbaarheid of nut, en wijst tevens elke verantwoordelijkheid af met betrekking tot de links die deze websites naar andere websites leggen. Voornoemde links worden u enkel aangeboden ter informatie en voor uw gebruiksgemak.
Porsche Rescue 911 aanvaardt derhalve geen aansprakelijkheid voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade die voortvloeit uit het raadplegen of het gebruik van dergelijke externe websites en hun inhoud.


Wil je onze oude of recente nieuws rubrieken raadplegen, klik dan hieronder:

      - Nieuwsberichten 2018
      - Nieuwsberichten 2017



(21.12.2016)




OLDTIMER STATUUT

Op vrijdag 16.12.2016 werd het nieuw oldtimer statuut goedgekeurd:


- De leeftijd van de oldtimer gaat van 25 naar 30 jaar.
- Voertuigen die 25 jaar zijn voor 1 mei 2017 kunnen hun nummerplaat behouden en blijven oldtimer.

Voor de verkeersbelasting komt er een overgangs periode van 5 jaar, zie v.b. hieronder:

- Voertuigen die voor 1 mei 2017 25 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
- Voertuigen die voor 1 mei 2018 26 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
- Voertuigen die voor 1 mei 2019 27 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
- Voertuigen die voor 1 mei 2020 28 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
- Voertuigen die voor 1 mei 2021 29 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
- Voertuigen die voor 1 mei 2022 30 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks

Vanaf 2022 is ieder voertuig pas oldtimer vanaf 30 jaar.

Voor de lichte vracht gaat de rijtaks vanaf 30 jaar ook naar 36 euro i.p.v. nu 148 euro.

De periodieke keuring is nog niet gestemd. 

Voorstel voor de keuring van Oldtimers volledig origineel is 5 jaarlijks

- Licht verbouwd : 2 jaarlijks
- Zwaar verbouwd: jaarlijks. 

De keuring zal hetzelfde zijn als de oldtimerkeuring zoals ze nu is.






back to index



(13.12.2016)


EINDEJAARS GADGETS

Voor de auto liefhebber die nog iets speciaals zoekt.


       Porsche kalender 2017




      Porsche GSM hoesjes




      Kerstboom Porsche




      Kerstboom motor




      Porsche Lego Technics GT3RS












back to index



(13.12.2016)


LE COUPE LAGUIOLE

Voor de Porsche liefhebber die nog op zoek is naar een origineel idee is er nu de "Le Coupé Laguiole"



De bekende Franse messenfabrikant heeft een gelimiteerde versie op de markt gebracht vervaardigd uit Porsche onderdelen.









(verkrijgbaar in De Messenwinkel te Antwerpen)






back to index



(08.12.2016)


BELACHELIJKER KAN HET NIET MEER WORDEN.
NA DE LAGE EMISSIEZONE VANAF 1.02.2017 VOLGEND VOORSTEL.

Groen en CD&V steunen verbod op benzinewagens.


Als het van Groen afhangt, komt er vanaf 2030 in ons land een volledige verbod op het gebruik van alle auto’s die op fossiele brandstoffen rijden. Ook CD&V is een voorstel in die richting genegen.

De Vlaamse regering legt begin december haar klimaatambities voor op een nieuwe klimaattop. Intussen zijn er in het Vlaams Parlement al gesprekken opgestart tussen meerderheid en oppositie over een gezamenlijk plan van aanpak. 

Groen-voorzitster Meyrem Almaci heeft tien maatregelen klaar die in die discussie voorliggen. Een volledige uitstap uit fossiele energie tegen 2030 is het doel.

Zo wil groen dat er vanaf 2018 alleen nog elektrische bussen rijden. Vanaf 2030 moet er een volledig verbod komen op auto’s die rijden op benzine of diesel. Om alle auto’s te vervangen door elektrische wagens zal er wel nog fors geïnvesteerd moeten worden in meer laadpalen. Ons land telt momenteel slechts zo’n 500 elektrische laadpalen, minder dan de helft van een stad als Amsterdam.

Ook Jong CD&V heeft een voorstel klaar: vanaf 2025 mogen er geen nieuwe diesels en benzinewagens meer worden verkocht. In 2030 worden ze volledig van de weg gebannen. Het gaat nog maar om een voorstel, maar volgens Het Nieuwsblad steunt voorzitter Wouter Beke het voorstel wel.

Zowel Groen als CD&V verwijzen naar Noorwegen, waar de regering al een dergelijke maatregel heeft aangekondigd. 
Daar mogen er tegen 2025 geen auto’s met CO2-uitstoot meer worden ingeschreven. De Europese doelstelling is om in 2050 diesels en benzinewagens uit het straatbeeld te laten verdwijnen.







back to index



(04.11.2016)


LAGE EMISSIEZONE VANAF 1.02.2017

De hele Antwerpse binnenstad en een deel van Linkeroever worden vanaf 1 februari 2017 een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende auto's mogen de stad dan niet meer in. In 2020 en 2025 worden de LEZ-voorwaarden strenger, zodat de lucht steeds schoner wordt. 


Mag mijn oldtimer binnen in de LEZ zone?

Een oldtimer die ouder is dan 40 jaar, komt in aanmerking voor een tijdelijke toelating tegen betaling. 
Omdat een oldtimer niet zo maar vervangen kan worden door een andere wagen, komen voertuigen ouder dan 40 jaar in aanmerking voor een verlaagd tarief. 
Het bedrag wordt bepaald door de voertuigcategorie en de duur van de toelating. 

Oldtimers die jonger zijn dan 40 jaar, zijn niet meer toegelaten tot de lage-emissiezone. 
Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen wagens met of zonder O-plaat. Het is de leeftijd van het voertuig dat bepaalt of het binnen mag of niet. 
Oude wagens die niet meer binnen mogen, kunnen tot 8 keer per 12 maanden nog gebruik maken van een LEZ-dagpas.  

Welke bewijsstukken hebt u nodig om een toelating tegen verlaagd tarief aan te vragen?

Uw autopapieren, inschrijvingsbewijs, gelijkvormigheidsattest (of Europees certificaat van overeenstemming)

Wanneer en hoe kan u een aanvraag indienen?

U kunt een toelating online aanvragen vanaf 1 november 2016. De aanvraag kan ten laatste ingediend worden op de dag voor u met uw voertuig de LEZ inrijdt. Pas na betaling zal de aanvraag behandeld worden. Houd rekening met een gemiddelde administratieve verwerkingstijd van 10 dagen. Als u met uw voertuig de LEZ binnenrijdt zonder goedkeuring van uw aanvraag, doet u dit op eigen risico. Hebt u geen computer of hebt u hulp nodig bij de aanvraag, dan kan u terecht op een van de registratiemomenten die de stad organiseert.


Waarom voert Antwerpen de LEZ in?

Er zit veel roet en fijnstof in de Antwerpse lucht. Dat is slecht voor het milieu en voor de gezondheid. Een groot deel van deze vervuiling komt door de auto's in de stad. Door de voertuigen die het meest fijnstof en roet uitstoten niet meer binnen te laten, wordt de luchtkwaliteit gezonder voor iedereen in Antwerpen.


Waar ligt de LEZ?
De hele binnenstad en een deel van Linkeroever worden lage-emissiezone. De zone wordt aangeduid met een eigen verkeersbord. Meer info.
Voor welke voertuigen geldt de LEZ?
De LEZ geldt altijd, 7 dagen per week, 24 uur per dag voor:
categorie M: personenvervoer met personenwagens, busjes, bussen en autocars
categorie N: goederenvervoer met bestelwagens en vrachtwagens
categorie T: land- of bosbouwtrekkers op wielen
De LEZ geldt niet voor bromfietsen en moto's.


Hoe gebeurt de controle op de LEZ?
Op de grens van de LEZ staan slimme camera's. Die zoomen in op elke nummerplaat. De nummerplaat wordt vergeleken met een lijst van toegelaten voertuigen. Wagens die niet op de lijst staan en de stad inrijden, krijgen een boete.


Mag mijn auto binnen in de LEZ?

De meest vervuilende voertuigen mogen de stad niet meer in. Dit zijn oudere diesels en heel oude benzinewagens.
Of een auto de LEZ binnen mag, hangt af van zijn euronorm. Die norm - een cijfer van 1 tot 6 - staat in principe op het inschrijvingsbewijs van uw voertuig (zie rubriek 'milieuklasse'). Hoe hoger het cijfer, hoe minder uw voertuig vervuilt.
Enkel auto's die aan de toelatingsvoorwaarden beantwoorden, mogen nog binnen.



Meer info: https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/lez







back to index



(21.10.2016)


PORSCHE MOTOR 2.0 UIT 1966

Een mooi geschenk voor de Porsche liefhebber voor de feestdagen.

Realistisch werkende motor in de schaal 1/4
Alle onderdelen (meer dan 200) worden verschroefd.

Het eindresultaat is een draaiende motor met bewegende cylinders, kleppen en nokkenassen en echt motorgeluid. 




PORSCHE DOCUMENTEN KAFT



Porsche komt met een mooie documenten kaft in A4 standaard bureel formaat.
Mooi onderverdeeld met tabs om uw autodocumenten in te bewaren.

(Bron: Pon NL)





SINGER TARGA

Singer komt sterk uit de hoek met zijn 911 Targa. Zoals steeds gaat het Amerikaanse bedrijf perfectionistisch te werk.

Singer is een specialist geworden in het 'restomodden' van oude Porsches 911, door originele onderdelen te combineren met de meest recente technologie. Voor het eerst heeft het Californische bedrijf zich op een 911 Targa gestort. 

Zoals steeds baseerden de Amerikanen zich op een 911 '964' om terug te keren naar het verleden. Zo is de motor oorspronkelijk de 3.6-boxer van die 911 van de derde generatie. De motorbouwers van het Californische Ed Pink Racing hebben er echter een vierliter van gemaakt, die 390 pk en 430 Nm ontwikkelt. Hij wordt gekoppeld aan een zesversnellingsbak van een 911 '993'.

Koolstofvezel en leder

Om gewicht te besparen is het koetswerk van de Singer 911 Targa 4.0, dat doet denken aan dat van de 911 uit de jaren zeventig, gemaakt van koolstofvezel. De teams van Singer Vehicle Design hebben er ook voor gekozen de auto een specifiek afgestelde Öhlins-ophanging te geven. 

Nog een subtiele keuze: de Fuchs-velgen. Binnenin wordt uitgebreid gebruikgemaakt van leder en alcantara. En dat alles gebeurt op bestelling, terwijl altijd een motor wordt gebruikt waarvan het referentienummer overeenkomt met het oorspronkelijke chassisnummer. 

U wenst  zo'n bijzondere 911 Singer, dat kan, er is wel een wachttijd van tien maanden en het prijskaartje bedraagt zo'n 400.000 euro exclusief belastingen en bijkomende kosten.






Tekst Bron: Autogids.be - Foto Bron: Instagram Vehicle Design







back to index



(13.09.2016 - Bron: gocar.be)

ZIJN DEZE PORSCHES MILJOENEN WAARD ?

Op een veiling in Londen werden zopas enkele zeldzame luchtgekoelde Porsches 911 verkocht. 
Het gaat om een 964 Turbo S Ligthweight uit 1993 en een 993 GT2 uit 1995. Beide modellen gingen voor ruim een miljoen dollar onder de hamer! 

Gaat dit om een alleenstaand geval of nemen hun prijzen een vlucht? 
Volgens kenners worden Porsches 911 uit de jaren ’80 en ‘90 tot nu toe voor relatief lage prijzen verkocht. Als we ons baseren op deze recente verkoop, is dit inmiddels achterhaald!

Prijzen die deze Duitse collectie haalde:

- een 993 RS Clubsport van 1995: 535.000 dollar
- een 964 Carrera RS 3.8 uit 1998: 952.960 dollar
- een 964 Turbo S Ligthweight van 1993: 1.295.294 dollar
- een 993 GT2 van 1995: 2.456.809 dollar!

Andere exemplaren uit dezelfde collectie wisselden voor minder exuberante bedragen van eigenaar: 

- een 930 Turbo uit 1989: 106.400 dollar
- een 930 Turbo uit 1977: 189.100 dollar
- een 911 Carrera RS 2.7 Ligthweight 297.760 dollars
- een 993 Turbo S van 1998: 416.913 dollars








back to index



(09.09.2016 - Bron: vroom.be)

BELACHELIJKE PRIJZEN

Onderstaande Porsche 911 die RM Sotheby’s veilt wordt op bijna € 600.000 geschat, een auto van 23 jaar oud.

Het gaat om de uiterst zeldzame Carrera RS 3.8. In 1992 introduceerde Porsche de Carrera RS. Die werd kaal geleverd omdat hij voor sportief gebruik was bestemd.
Hij was ontdaan van alle comfort die bij de  “klassieke” 911 wel aanwezig was: armsteunen, achterbank, elektrische ruiten, elektrische zetels,… 
Om nog meer gewicht te besparen werd de motorkap uit aluminium gemaakt en werden de zijruiten en achterruit dunner. Het stuur ontdeed zich van zijn bekrachtiging, de ophanging werd herzien en de motor won er enkele pk’s bij.

Het jaar daarop introduceerde Porsche een motor van 3,8 liter en nam het merk het bredere koetswerk van de 964 Turbo met kolossale achtervleugel over. De Carrera RS werd dus geweldig, met zijn “flat six” van 300 pk! Een brutaal en uiterst zeldzaam beest, omdat er slechts 55 exemplaren werden geproduceerd.

Dit model behoort nog steeds aan zijn eerste eigenaar. Die zette slechts 16.652 kilometers op de teller! De auto werd steeds perfect onderhouden en is dus een unieke kans.









back to index



(01.09.2016)

GESTOLEN PORSCHE 964 CABRIO 



Bovenstaande Porsche werd gestolen op 26 Augustus 2016 in Antwerpen

Plaatnummer: 0-AAY-999

VIN: *WPOZZZ96ZLS471260*

Hebt u informatie gelieve ons te contacteren.   

Meer info: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antwerpen/porsche-kwijt-van-80-0000-euro-a2851566/






back to index



(29.08.2016)
Bron: ZOUTE GRAND PRIX® 

Porsche 928 S4 CS ex-Derek Bell 



Stel je voor: je krijgt een prototype van de Porsche 928 aangeboden… en je laat hem gewoon wegkwijnen op de parking in Zuffenhausen. Gelukkig kwam de Engelse F1-piloot Derek Bell tot inkeer, waardoor deze ex-Derek Bell op 7 oktober wellicht nog wat extra centen oplevert tijdens de ZOUTE SALE® by Bonhams. 

Op elke veiling van exclusieve oldtimers vind je wel een paar pareltjes die een uniek verhaal vertellen. Dit jaar staat op de ZOUTE SALE® by Bonhams, die doorgaat tijdens de ZOUTE GRAND PRIX® in Knokke, een hagelwitte Porsche 928 CS te pronken die nog heeft toebehoord aan F1-piloot Derek Bell. Het gaat om één van de vijf exemplaren met een afgeslankt interieur en een opgevijzelde V8 in het vooronder, die Porsche in 1987 bouwde als geschenk voor de toenmalige fabriekscoureurs Jacky Ickx, Hans Joachim Stuck, Jochen Mass, Bob Wollek en Derek Bell. De vier eersten namen het unieke geschenk met beide handen aan, de eigenzinnige Bell kwam zijn exemplaar zelfs niet ophalen. De reden? Heel simpel: alle modellen waren linksgestuurd… en Bell is een Engelsman. 

De jaren van verstand 

Ruim een jaar later, wanneer diezelfde Bell op bezoek is bij Porsche, valt de Engelsman alsnog in katzwijm voor ‘zijn’ 928 CS. Een stuur aan de rechterzijde mag Bell echter op zijn buik schrijven na zijn weinig eerbiedige optreden een jaar eerder, maar hij slaagt er nog net in om een snelheidsmeter in mijlen te laten monteren. Bell zou uiteindelijk nog zo’n 40.000 mijl afleggen met zijn verguisde 928 CS, hij zou er zelfs nog gepersonaliseerde vloermatten met zijn helmlogo voor laten maken… 

Vandaag heeft de Porsche 928 CS, één van de drie overgebleven exemplaren, een slordige 110.000 kilometer op de teller, al verkeert de wagen nog steeds in piekfijne conditie. Het prototype fungeerde ook als basis voor de latere 928 S4 Clubsport, waarvan uiteindelijk 71 exemplaren zouden worden geproduceerd. Al blijft dit exemplaarmet een geschatte waarde van 225.000 tot 265.000 euro toch nog net dat tikkeltje exclusiever… 
   






back to index



(15.08.2016)

Porsche Bertone 1966 - One Off 



Voor velen onbekend maar toch betreft het hier een Porsche 911 Bertone.

Toen de productie van de 356 beëindigd werd en vervangen door de 911/912 wilde iedereen weten wanneer Porsche weer met een open versie van hun nieuwe sport coupé zou komen.
Terwijl Porsche bezig was met de ontwikkeling van een nieuwe 911 Targa in '66 vreesde Von Neumann dat dit niet voldoende zou zijn voor de grote potentieële markt in California.
Johnny Von Neumann was sinds de jaren '50 dealer en importeur van Porsche (Competition Motors, Los Angeles, CA) 

Hij contacteerde het Italiaanse designhuis Bertone met de vraag om een drop-top Porsche te creëren.

Tijdens een gesprek hierover met de top van Porsche kreeg Von Neumann de goedkeuring voor de vrijgave van één enkel chassis. Dit 911 chassis werd naar Bertone verzonden en zou worden gebruikt als een testcase. Porsche's vorige ervaringen met  Italiaanse bedrijven hadden niet het gewenste resultaat en ze vertelden Von Neumann dat alvorens de naam Porsche op de auto zou komen zij het laatste woord zouden hebben alvorens dergelijk model in  productie zou gaan.

De 1966 Bertone Porsche 911

Het eindresultaat leek absoluut spectaculair, met de nieuwe body die totaal niet meer aan Porsche deed denken of zelfs niet meer aan het idee dat deze wagen van Duitsland zou komen. Het model was op en top Italiaans design, door het nabootsen van, en het verbeteren van de toenmalige ontwerpen van concurrenten zoals Lamborghini en Ferrari. Zelfs het interieur was op en top "Italiaans".



De overeenkomst met Bertone was om één enkel model te creëren en zo de markt af te tasten op haalbaarheid om een productie te startenn voor een prijs van minder dan $ 8.000. Eenmaal afgewerkt werd de auto voorbereid op het Autosalon van Genève waar hij op het podium veel possitieve reacties kreeg. Tegenover de concurrentie van Jaguar en de spectaculaire Lamborghini Miura werd de Bertone Porsche 911 gezien als de meest overtuigende en kreeg dan ook veel lof van pers en publiek.

Na de overtuigende presentatie in Genève en buiten een paar aanvragen plaatse niemand een bestelling, er werd ook niet overgegaan tot één enkele aankoop. Hier eindigde het verhaal en de top bij Porsche stopte het project. Von Neumann werd gedwongen toe te geven dat de Targa meer praktisch was voor de productie en veel lagere kosten zou hebben.

Oorspronkelijk werd de Bertone 911 uitgerust met Campagnolo wielen, de kleur was Carmine Red. De motor die werd gebruikt was een standaard 911 2,0 Ltr 6 cylinder, maar met de introductie van de 911S, kreeg hij een upgrade naar de S-specificatie motor. 

Ergens in de loop van zijn leven werd hij terug gerestaureerd, opnieuw gestoffeerd met een zadel kleur leer en gespoten in glanzend zwart. Hoewel het model tijdens de jaren verschillende wielsets heeft gehad zoals de stalen 904 wielen, een brede set Fuchs e.a., wordt de auto meestal afgebeeld met een set van 914-6 Mahle wielen.








back to index



(10.08.2016)

Porsche Street Art 



Bekend om zijn vernieuwende street art, heeft de Belgische kunstenaar Edmond 'Pogo' Thornard samen met gentleman racer Jean-Denis Claessens deze kunstwerken gecreërd.
Met behulp van onderdelen zoals het kofferdeksel van de Porsche 911 heeft hij deze in iconische race kleurstellingen geschilderd met een patina alsof ze rechtstreeks uit het eind van een slopende race kwamen. 

Bron: http://www.aftertherace.be 






back to index



(27.07.2016)

Bron: AutoblogNL

5 Porsches uit de jaren ’50 die je moet kennen 

Porsche maakte al in de jaren '50 auto's en iedereen kent de 356, maar er zijn meer Porsches die je eigenlijk moet kennen.
We zetten de vijf belangrijkste voor je op een rij.


De Porsche 356 (1948)



De 356 is de meest voor de hand liggende natuurlijk. De auto werd sinds 1948 al gebouwd in het Oostenrijkse Gmünd, waar ongeveer 50 auto’s gebouwd werden. In 1950 werd Porsche een Duits bedrijf en verhuisde het naar Züffenhausen. In 1951 won de 356 zijn klasse in de 24 uur van Le Mans, wat de verkopen flink op gang hielp. Uiteindelijk bleef de auto in productie tot 1965. Schattingen verschillen maar over het algemeen wordt aangenomen dat ongeveer de helft van de 70.000 geproduceerde 356’s nog bestaat. De laatste 10 geproduceerde 356’s waren cabriolets. Ze werden in april 1966 gebouwd als modeljaar 1965. Alle tien die auto’s werden als politieauto geleverd in Nederland.
Het ontwerp van de 356 kwam van Erwin Komenda. Motoren waren altijd viercilinder boxers en liepen gedurende de levenscyclus uiteen van 40 pk sterke 1.1L varianten tot 130 pk sterke 2.0L motoren.



Glöckler Porsche (1950)




Hoewel deze auto niet door Porsche zelf ontworpen is, was hij toch belangrijk. Porsche deed namelijk weinig met racen, maar sommige mensen wilden toch graag met het merk aan wedstrijden deelnemen. De firma Glöckler besloot een auto te bouwen op basis van een mix van Volkswagen en Porsche onderdelen. Het resultaat was de Glöckler Porsche 1100, een open tweezitter met 48 pk (of 62 op speciale brandstof) die van aluminium gemaakt werd. 
Het was de eerste van een reeks Glöckler Porsches die er uiteindelijk voor zorgden dat men bij Porsche ging denken “wij moeten iets met dit concept”. En zo geschiedde, het resultaat zie je hieronder.



Porsche 550 (1953)



Misschien wel één van de meest legendarische Porsches. Zeer kort gebouwd van 1953 tot 1956 als coupe en spyder, maar de spyder is het meest bekend. De eerste race waar de 550 aan deelnam (Nurburgring Eifel Race, mei 1953) werd meteen gewonnen en was het begin van een succesvolle carrière in de autosport. De 550 spyder was mede populair in het racewereldje omdat hij ook straatlegaal was: je kon ermee naar de race rijden, en ook terug naar huis.

En helaas was het niet het racesucces maar de reis naar zo’n race die de 550 de meeste bekendheid bezorgde. De hele wereld zag namelijk foto’s van de aftermath van een tragische ongeval waarbij acteur James Dean om het leven kwam, negen dagen nadat hij de 550 Spyder had gekocht en “Little Bastard” had gedoopt. James Dean was op 30 september 1955 onderweg naar een race-event waar hij met zijn gloednieuwe Spyder zou gaan deelnemen. Hij zou nooit aankomen en het wrak van zijn Porsche 550 Spyder zou enkele jaren later spoorloos verdwijnen.

De kans om een échte 550 te zien is helaas heel klein, maar het is één van de meest geïmiteerde ontwerpen voor kitcars ooit.



Porsche 597 Jagdwagen (1953)



In 1953 deed Porsche met een prototype van de Jagdwagen een gooi naar de aanbesteding voor een nieuw licht legervoertuig voor het Duitse leger. Porsche won de aanbesteding niet maar bouwde desondanks 71 exemplaren van de 597 Jagdwagen tussen 1955 en 1958. De motor kwam uit de 356 en was een 1.6 liter goed voor zo’n 50 pk. Men kon switchen tussen twee- en vierwielaandrijving, maar ondanks deze aandrijflijn woog de 597 Jagdwagen slechts 990 kilogram. Het was de eerste Porsche met vierwielaandrijving die aan particulieren werd verkocht. 



Porsche 718 RSK (1957)



Het was in feite een doorontwikkeling van de 550A, maar de Porsche 718 (in de volksmond bekender als RSK) werd als opvolger van de 550 geïntroduceerd. Er waren 144 pk’s voorhanden die wederom voor enorme successen in de racerij zouden zorgen. In 1958 werd een derde plaats overall en een klasse-overwinning behaald tijdens de 24 uur van Le Mans. De Targa Florio werd in 1959 gewonnen, na een tweede plaats het jaar daarvoor. De successen bleven komen in de daarop volgende jaren.

Er waren heel wat varianten van de RSK, waaronder de RS60, RS61 en W-RS. Later volgden nog een 718 GTR Coupé en twee eenzits modellen die van de 718 werden afgeleid. Een Formule 2 in 1957 en een Formule 1 racer in 1961 die drie tweede plaatsen een vierde plaats dat seizoen behaalde in handen van Dan Gurney.






back to index



(17.07.2016)

Hoe verpest je een vintage Porsche 356?  

Smaken verschillen maar soms moet je toch even knipperen met je ogen.
Tijdens een surftocht op het net kwam ik volgende advertentie tegen:

"Zeer, zeer mooie SUPER PORSCHE 356 BT6 Turbolook. Al het metaal is heel mooi gedaan. 
ZEER zeldzame 1962 RHD 356. Perfecte vloeren en een geheel nieuw interieur. 
Een perfecte auto, slechts een zoals deze op de hele wereld. Rijd ermee naar huis."

 









Als je dan bijna bekomen bent van hetgeen je ziet kom je een andere advertentie van dezelfde aanbieder tegen:

"Zeer mooie 911 / speedster replica, als nieuw!"









Voor diegene die zich geroepen voelen, hierbij de bron: http://www.stolzeclassiccars.nl







back to index



(14.07.2016)

Nieuw model Porsche

Neen, toch niet. 
De aandacht werd getrokken door een advertentie waar een Look - a - Like Porsche boot te koop stond. 
Voor € 24.000 mag hij van eigenaar veranderen.
 















back to index



(21.06.2016)

Singer op Goodwood


Singer, de Amerikaanse bouwer van retro-Porsches gaat naar het Goodwood Festival of Speed. Het merk krijgt onderdak in de Michelin Supercar Paddock. 
Daar zal Singer deze Newcastle voorstellen. Singer doopt z’n creaties altijd naar de thuis die het model zal krijgen. En geen twee zijn gelijk.

Ja, deze Singer is dus voor de Engelse markt. Vandaar dat het stuur rechts staat. Van oorsprong was dit een Porsche 964 uit 1990. Maar alles is natuurlijk op z’n Singers aangepakt.
Met een bijna ridicuul oog voor detail. En daar hoort ook een flink aangepakte motor bij. In dit geval is het een 4-liter zescilinder boxer die zonder hulp van turbo’s al aan 390pk geraakt. 
Voldoende voor een sprint naar 60Mph in 3,3 tellen.

(bron: Auto55)

 





Porsche zoekt ruzie met Tesla

Bij Porsche wordt er gewerkt aan een elektrische sedan. Daarvan kregen we een voorbode te zien in de vorm van de Mission E die ook als illustratie bij dit item staat. Dat wordt een flink uit de kluiten gewassen auto die meer dan 600pk sterk wordt en 500km ver zal rijden. Tegen 2019 of 2020 moet die realiteit zijn. 

Nog net tijd genoeg om even flink van leer te trekken tegen toekomstige concurrent numero uno: Tesla. De ontwikkelingskost ervan wordt overigens grotendeels door de werknemers gedragen.

"Tesla is belachelijk"

In verschillende interviews schuwen de ingenieurs en productplanners bij Porsche het hoge woord niet. Er wordt enerzijds geopperd dat de Mission E ‘door en door een echte Porsche wordt’. 
En anderzijds wordt er gezegd dat hij ook goede zetels krijgt en dat hij heel de tijd door hard gereden zal kunnen worden. 

Twee rechtstreekse aanvallen aan het adres van de Tesla Model S. Een auto waarvan Porsche beweert dat de Ludicrous-modus, die het model in staat stelt om naar 100km/u te accelereren in minder dan 3 seconden, eigenlijk niets om het lijf heeft. De Model S P90D kan het immers niet heel de tijd. Of het allemaal waar is, weten we over een jaar of vier.

(bron: Auto55)










back to index



(14.06.2016)

Chris Labrooy

Na zijn studies aan de RCA met een MA in design producten begon Chris Labrooy voor het eerst 3D te gebruiken als een eenvoudig hulpmiddel om zijn ideeën voor meubels en producten die hij zich niet kon veroorloven te visualiseren.

Pink Porsches

Chris Labrooy moet ook een serieuze auto liefhebber zijn van de klassieke Porsche 911 Carrera RS 2.7 om deze als onderwerp voor zijn nieuwste werk te kiezen. 
Het zijn 'Ducktails' zoals je ze nog nooit hebt gezien. Deze serie van computer gegenereerde renderings zijn onderdeel van Labrooy's 'Auto elasticiteit' waarin hij de auto in een volledig onconventionele en creatieve manier behandelds.

Website Chris Labrooy klik hier
(fotobron: Classic Driver)

 












back to index



(11.06.2016)

Porsche 918 Spyder - Een koopje ?

Bestaat dit, een Porsche Spyder 918 voor een prikje kunnen kopen.

Onderstaande Spyder, N° 830 van de 918 geproduceerde is te koop met maar 79 miles op de teller mag weg voor $ 78.000.
Het enige nadeel is dat hij een klein ongeval heeft gehad en de geraamde schade op $ 600.000 werd begroot.

 



Porsche 918 Spyder

Koop je een 918 Spyder dan zijn de details belangrijk.

   







back to index



(2.06.2016)

Porsche Carrera GT

Altijd leuk om speciale wagens te zien voorrijden bij Porsche Rescue 911.

De ontwikkeling van de Porsche Carrera GT startte met een straatlegale versie, die geproduceerd zou worden in de nieuwe fabriek van Porsche in Leipzig. Porsche startte de productie in 2004. De eerste Porsche Carrera GT’s werden verkocht in de Verenigde staten voor een prijs van 440.000 dollar.

Oorspronkelijk was er een productie van 1500 stuks gepland. In augustus 2005 werd bekend gemaakt dat de productie zou worden stopgezet in 2006. Dit zou verband houden met de strengere Amerikaanse wetgeving voor airbags in auto's, hoe bizar dit ook moge klinken. Tot 6 mei 2006 zijn er 1270 GT’s verkocht, waarvan 604 in de VS.

De Porsche Carrera GT kan de Ferrari Enzo, Mercedes-McLaren SLR en andere Pagani Zonda’s recht in de ogen kijken. Het is een mythische auto die de dag van vandaag meer dan tien jaar op de teller heeft. 


Is hij intussen betaalbaar geworden? 


In zijn tijd was de Carrera GT een koopje in vergelijking met andere supercars. Wie er toen een kocht, heeft zeker een goede zaak gedaan want de Carrera GT heeft geen waarde verloren. Integendeel.

Nieuw werd hij verkocht voor iets minder dan 400.000 euro en in 2010 kostte hij ongeveer 300.000 euro. Vijf jaar later, na de opmars van de prestigewagens, betaal je voor een Carrera GT tussen 700.000 en 800.000 euro. Door die waarde is het niet moeilijk om één van 1.270 gebouwde exemplaren terug te vinden op de tweedehandsmarkt.


Aantrekkelijke cijfers


De Carrera GT is de opvolger van de 959 en de voorganger van de 918 Spyder. Hij wordt aangedreven door een motor die atypisch is voor Porsche: een V10. Een grote V10 trouwens. Uit 5,7 liter haalt hij 612 pk die naar de achterwielen gaan via een manuele zesversnellingsbak. De prestaties staan op niveau: meer dan 330 km/u, 3,5 seconden van 0 tot 100 km/u en 6,8 seconden om 160 km/u te bereiken. Dat gaat gepaard met een knappe soundtrack, een kristalhelder en zeldzaam zacht geluid. 


Buitensporig onderhoud

De aankoopprijs is slechts een deel van het verhaal: het onderhoud van dit exclusieve monster kost stukken van mensen. We spreken over meer dan 5.000 euro voor een jaarlijks bezoekje. Voor een groot onderhoud, elke vier jaar, moet de cilinderkop weggenomen worden. Deze operatie kost tss 7.000 & 10.000 euro. Sta je dan nog niet in het rood, dan gebeurt dat misschien door de koppeling. Die is delicaat te bedienen: je moet een getrainde voet hebben om de koppeling niet meteen te roosteren. Ze is gemaakt van keramiek en kost een klein fortuin om te vervangen: rond de 25.000 euro alles inbegrepen. Nog iets waarmee je rekening moet houden: de banden. De vervanging kost ongeveer 4.000 euro.


Conclusie

Zijn voortdurend stijgende waarde maakt gelukkig veel goed. Bij deze exotische supercar horen gelijkaardige onderhoudskosten. Zijn concept lijkt simpel in vergelijking met de huidige (hybride) supercars, maar deze Porsche gebruikt evenveel verfijnde materialen. Voor één van de meest buitengewone machines van het derde millennium betaal je een hoge prijs.


  
















 
(Porsche Rescue 911)







back to index



(23.05.2016)

Porsche 911 S ex. Jochen Rindt te koop

De ex Porsche 911 S van Jochen Rindt is te koop.
Deze Porsche heeft een unieke geschiedenis, deze 911 S uit 1967 was de bedrijfswagen van de Formule 1-legende Jochen Rindt. Het voertuig staat geregistreerd op Porsche Salzburg en in de originele papieren wordt J. Rindt vermeld.

Dit voertuig is volledig gerestaureerd en omgebouwd tot een prachtige staat. Alleen originele onderdelen zijn gebruikt.
Matching numbers, alle originele documenten, originele tv-beelden van Jochen Rindt en zijn 911 S, alle documenten en een aantoonbare geschiedenis.

klik hier voor meer informatie.



  
 
(Bron: Classic Driver)







back to index



(12.04.2016)

In deze Porsche Panamera wil je niet niet levend gezien worden

Maar dood misschien wel. Want het gaat om een exemplaar dat is omgebouwd tot lijkwagen. Geen evidente klus gezien de nogal wulpse vormen van de limousine van Porsche. 
En dat is het eindresultaat behoorlijk aan te zien. Een schoonheid zouden we het niet noemen.

De Porsche Panamera werd gefotografeerd in Italië (Turijn), waar de coachbuilder Alea dit project als proefballon heeft gebouwd. 
De achterlichten zijn origineel, alleen zit het linker achterlicht nu met een kwartslag gedraaid op de rechter plek. En omgekeerd. 







(Bron: Auto55.be)







back to index



(23.03.2016)

Motor vervangen in Porsche 918 kost evenveel als Ferrari 488

Duizelingwekkende onderhoudsprijzen voor een Porsche 918 werden gepubliceerd. De V8-motor vervangen kost je 203.385 dollar, voor een versnellingsbak betaal je 70.000 dollar en een eenvoudig vloermatje heb je vanaf 537 dollar. 

De de onderhoudsprijzen (exclusief taksen) van deze Porsche hypercar zijn op zijn minst even hallucinant als die van de 918 Spyder zelf. Wanneer je de bodemprotector voor het koetswerk moet vervangen, ben je 20.000 dollar kwijt en een carbon stoel kost 9.000 dollar. 

Deze onderhoudsprijzen lijken erg hoog maar het goede nieuws is dat ze al een stuk lager liggen dan die voor de Carrera GT, de Porsche supercar uit de jaren 2000. Destijds betaalde je voor een nieuwe motor 260.000 dollar en de bescherming onder het koetswerk kostte toen 52.000 dollar, exclusief taksen.
Een oliewissel $9.000 dollar, nieuwe koppeling $15.000, bestuurdersstoel $16.000, nieuwe achterbumper $16.140, nieuwe voorbumper $11.250, kofferklep $30.275, bodemplaat $52.670, een nieuw uni-voorfront (li+re spatbord) $48.040.

(Bron: Gocar.be)





Porsche 911 hybride verwacht in 2018

Porsche heeft op de sociale media bevestigd dat weldra alle modellen uit zijn gamma een hybride versie zullen krijgen, inclusief het koninginnenstuk, de 911.

De Porsches Panamera en Cayenne worden al verscheidene jaren als hybrides aangeboden en ook de 918 Spyder heeft een hybride aandrijving, waardoor reeds lang de geruchten de ronde doen over een hybride variant van de 911. Deze informatie werd nu officieel bevestigd op de Twitter-account van Porsche.

Volgens de Franse krant Le Figaro mag de hybride 911 binnen een tweetal jaar verwacht worden en gaat het om een (oplaadbare) plug-in-hybride. Deze wagen zou een rijbereik van 50 km leveren in elektrische modus, en wellicht zal de genereuze flat six plaats moeten ruimen voor de nieuwe flat four uit de 718. Dit laat Porsche toe het verbruik van zijn totale gamma aanzienlijk te reduceren.

(Bron: Gocar.be)







back to index



 (18.03.2016)

Te koop - Porsche GT1

Een Porsche GT1 Evolution wordt geveild door RM Sotheby’s te Monaco in Mei 2016. 
Hij domineerde het Canadese GT Championship van 1999 tot 2001 en presteerde goed in Sebring.
Hij won 13 keer van de 31 starts. Nu wordt hij verkocht

De geschatte waarde ligt tussen € 2.750.000 euro en € 3.000.000

Meer info KLIK HIER







back to index



(17.03.2016)

Kaego Retro

Kaego Retro is een vrij recent bedrijf in Duitsland dat zich richt op back-dating van Porsche.
Een 993 naar een 911 F model is één van hun laatste creaties. High Level back dating zit blijkbaar in de lift.

Getuige hiervan is de andere back-dating specialist in Duitsland PS AutoArt. Beide bedrijven kunnen een antwoord zijn op het nog duurdere Singer van Rob Dickinson.
Back-dating heeft voor en tegenstanders maar los daarvan worden toch mooie zaken gerealiseerd. Wat betreft het waardebehoud van dergelijke wagens zal de toekomst uitwijzen.

Prijskaartje voor de ingreep, reken op +- € 350.000 euro zonder het basismodel

Meer info KLIK HIER









back to index



(16.03.2016)

911 Soundbar - (Porsche Design)

Een High End 2.1 virtueel Surround systeem met originele geluidsdemper en uitlaatklep van de 911 GT3 Subwoofer-uitbreiding.
Een vermogen van 200 Watt, DTS TruSurround, Bluetooth technologie voor draadloos gebruik op laptop of smartphone.

Prijskaartje voor dit moois € 2948,72







back to index



(03.03.2016)

Watergekoelde 964 ?

RUF Automobile GmbH heeft het prototype, de "RUF SCR 4.2", voorgesteld op het Internationale Autosalon van Genève te Zwitserland.
Deze RUF SCR 4.2 prototype is uitgerust met een watergekoelde motor en achterwielaandrijving met een langere wielbasis voor een betere gewichtsverdeling en om de rechtuitstabiliteit te verbeteren.

Dit op zich maakt van deze RUF een speciale wagen.

Lees meer KLIK HIER 







Electrische Bentley op basis van de Porsche Mission E concept

Bentley plant gebruik te maken van het Porsche platform om eigen electrische wagen te ontwikkelen.

Lees meer KLIK HIER 
                      







back to index



(02.03.2016)

Bugatti Chiron

De Bugatti Chiron werd gisteren voorgesteld op de Geneva Motor Show en deed alle monden openvallen. Niet alleen het ontwerp is verbluffend, ook de cijfers zijn om van te duizelen. 
1.500 PK is ongezien voor een auto op de weg. Ter vergelijking: de Formule 1-bolide van Lewis Hamilton heeft 'slechts' 900 PK. 

Tegenover de 8.0 liter, W16-cilinder, quad-turbo-motor met twee interne koelsystemen van de Chiron verbleken zelfs de beste Formule 1-motoren. Met een speciale sleutel, de 'Top Speed Key', kan de Chiron tot wel 420 kilometer per uur halen. Dat is 3,5 keer de toegelaten snelheid op de Belgische wegen.

420 kilometer per uur is zelfs een voorzichtige schatting, want Bugatti denkt dat de superauto zelfs 500 kilometer per uur haalt. Dat zou betekenen dat je met de Chiron op een dik halfuur naar Parijs kan rijden, zonder file weliswaar. 

Het prijskaartje is dan ook navenant: 2,4 miljoen euro met een max. productie van 500 exemplaren.




De nieuwe Lamborghini Centenario

Voorgesteld in Geneve, het snelste monster van Lamborghini, de Centenario.

Met een V12  en 760 pk is hij de meest krachtige supercar uit Sant'Agata gebouwd voor de weg.
Een productie van max. 40 modellen, 20 coupé's en 20 roadsters die al lang zijn uitverkocht.
De prijs voor deze exclusiviteit, € 1.75 mio zonder taxen.

Meer weten over deze Centenario, bekijk de voorstelling klik hier


              


Tijdens de voorstelling kondigde CEO Stephan Winkelmann zijn afscheid aan bij Lamborghini.
Stephan Winkelmann was President and CEO of Automobili Lamborghini S.p.A. sinds 1 Januari 2005.

Hij wordt opgevolgd door de nieuwe CEO Stefano Domenicali die sinds 2014 bij Audi zat.
Van 2008 to 2014 was Stefano Domenicali team baas van het Ferrari Formule 1 team.

Stephan Winkelmann (51) wordt de nieuwe CEO bij quattro GmbH, AUDI AG, waar de productie plaatst vindt van de high performance R en RS modellen.                                   







back to index



(02.03.2016)

Porsche 911 R gelekt: 500pk, 4 liter en handbak!

De Porsche 911R is voortijdig op het internet beland. Foto’s van de exclusieve bolide lekten via verschillende Twitter-accounts op het web. Vermeld wordt onder andere dat de wagen de 4,0-liter motor uit de 911 GT3 RS heeft en bovendien zou beschikken over een good old handbak. Meer over de wagen volgt.

Klik hier voor de info


            
                                   

(bron: 64 Lifestyle)






back to index



(26.02.2016)

Porsche prijzen door het dak

Gooding & Company, gelegen aan de Oost kust in het Omni Amelia Island Plantation, een klassiek resort aan het strand in de buurt van Jacksonville in Florida
Daar worden onderstaande pareltjes aangeboden op 11 Maart 2016. Gooding & Company veilingingen hebben sinds hun debuut in 2010 op Amelia Island een stevige reputatie opgebouwd waarvan de geschatte prijzen dikwijls verdubelden. Onderstaande Porsches komen uit de Jerry Seinfeld collectie.

Klik hier voor de volledige 18 Seinfeld collectie wagens




De modellen krijgen een hoge waardering met stevige richtprijzen. Is dit nog realistisch, wie zal het zeggen.



                      Porsche 550 van 1950                                                 911 Turbo van 1974                                               356 Carrera Speedster van 1958
          geschat: € 4.544.628 - € 5.453.554                                geschat: € 1.090.711 - € 1.363.388                                    geschat: € 1.817.851 - 2.272.314







back to index



(24.02.2016)

Porsche Panamera Break

De geruchten waren er al in 2014 dat Porsche de productie overwoog van een 'shooting brake' versie van de tweede generatie Panamera.
Spy foto's tonen aan dat deze versie er zal komen vermoedelijk in
2017.

Deze Spy beelden tonen het model samen met de reguliere next-gen Panamera die ook enkele subtiele wijzigingen meekreeg.

(Bron: Auto Express UK)














back to index



(24.02.2016)

Porsche Collectie

Originalrace heeft een mooie en originele Porsche collectie van t-shirts, polo's, bags en accessoires. 

 

Meer info klik hier   

http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/2016/02/porsche-panamera-shooting-brake-006.jpg?itok=pkzBr9_3






back to index



(23.02.2016)

Porsche Verlichting

Maatwerk in glas. Prijs $ 2563.

 

                       Traditional Pendant Lighting by Van Nuys Lighting   







back to index



(19.02.2016)

Park Porsche

Op zondag 27 maart 2016 staat voor de derde keer het festival Park Porsche op het programma. Park Porsche is toegankelijk voor de eigenaren en liefhebbers van elk type Porsche, klassiek, modern of exclusief.  

Meer info klik hier

  



Park Porsche PUUR


Op 2 oktober 2016 vindt het evenement 'PUUR. Park Porsche' plaats. Dit evenement wordt georganiseerd door Classic Park Festivals, in samenwerking met PUUR. Porsche Magazine. PUUR. Park Porsche is gericht op de liefhebber en/of eigenaar van luchtgekoelde Porsches! Op de locatie van Classic Park zal het genieten worden van vele Porsches in alle uitvoeringen en uiteraard allemaal luchtgekoeld. 

Meer info klik hier


     






back to index



(27.01.2016)


Electrische Porsche 356

Het bedrijf TURN-E uit Munchen bouwt speedster replika's met volledig elektrische aandrijving. Het prijskaartje zit rond de 160.000 euro.

Turn-E importeert replikas van de 356 Speedster en de 550 Spyder uit de VS maar biedt ook andere modellen aan. De carrosserie is van GFK gemaakt (een glasvezel versterkte kunststof) en weegt 30% minder dan een echte oldtimer. Deze gewichtsbesparing draagt onder andere bij tot een grotere actieradius. Turn-E biedt ook de ombouw van echte oldtimers tot E-Mobiel aan.

De aandrijflijn wordt ingekocht bij de Zwitserse toeleverancier Brusa. De batterijen zijn door het duitse bedrijf BMZ ontwikkeld en leveren 50 tot 75 kWh. 
Turn-E gegarandeert een levensduur op de accu's van minstens 150 dkm. Elektromotoren van 41 Pk tem 517 Pk behoren tot de mogelijkheden met respectievelijke autonomie van 500 tot 140 kilometer.





     






back to index



Is dit de meest kleurrijke Porsche-verzameling ooit?

Rudy Mancinas spaart Porsches. Zijn doel is om ooit een Porsche in iedere leverbare kleur in zijn garage te hebben staan van de 911 generatie 964 en 993. Dat lijkt nogal een fors plan, maar geloof het of niet: Mancinas is al een behoorlijk eind op weg. Zijn garage vol met prachtige 993’s en 964’s strekt zich voor je uit als een Pantone-waaier in een luxe verfwinkel. 









back to index




























































 








































































Porsche Rescue 911 @ a Hockey Tournament








back to index




























































 








































































PORSCHE RESCUE 911 @ AVENUE OPTICS




In samenwerking met Avenue Optics was Porsche Rescue 911 aanwezig voor de eye catchers buiten. 

 







back to index




























































 









































































1-2-3 Maart 2013 - Antwerpen
Porsche 911 - 50 years - Fascination Racing History

   








back to index


















































































  

Porsche filmpjes



       






back to index




















































































1980 PORSCHE SC - L 3.1 PROTOTYPE - "Point One"

Het betreft hier een zeer zeldzame 911 SC fabrieks variant die vrijwel onbekend is bij de Porsche liefhebbers omdat hij nooit officieel bestond als een optie code.
Aangeduid als 3.1 SC - L ("Leistungsgesteigert"  ofwel "meer vermogen")

Deze speciale uitvoering had een 3.122 cc motor onder de kap en gaf 210 pk bij 5.800 tpm en 206 lb- ft koppel bij 4.700 tpm en behaalde 0-100 in 6,5 seconden.
De productiecijfers zijn vaag, maar schattingen variëren van minder dan 50 tot een paar honderd. 

De Porsche motor ontwikkelaar Rolf Sprenger schat dat er 200 à 300 werden verkocht aan klanten die niet tevreden waren met de standaard 3.0L van 180 pk.
De optie werd alleen gepromoot door mond aan mond reklame. In de VS was deze versie niet verkrijgbaar.

Ondanks het feit dat er een kloof bestond tussen de prestaties van de SC en de 930 bood Porsche als bedrijf de allereerste "fabrieks tuning kit" aan die die bestemd was voor gebruik op de weg. 
Rolf Sprenger en zijn afdeling was verantwoordelijk voor de "speciale verzoeken" van het "Customer Center". 
Sprenger - (de vader van de Bosch mechanische injectie in Porsche 's straatauto's) - zou later nog een andere onuitwisbare stempel drukken op de 911 lijn met de Flachbau (Flatnose) 930.


  De stempel onder de 930/09 stamp is de bevestiging dat het hier om een 3.1 gaat



Sprenger's Team gebruikte de 930 / 03 motor en de ( 930 / 09 voor MY1980 ) met een boring van 95,0-97,0 mm, gelijk aan de 3.3 Turbo motor. 
Dit leverde 3122 cc met een 70.4 - mm slag . 
De compressieverhouding werd verhoogd van 8.6:1 tot 9.5:1, die het gebruik van super brandstof noodzakelijk maakte (98 RON).
Een verbeterde brandstof verdeler werd gebruikt, terwijl de zuigers en cilinders afkomstig waren van Mahle. 
Waarschijnlijk overgebleven van het raceprogramma en vergelijkbaar met de uiteindelijke 3.2 ' s werd een grotere oliekoeler in het rechter voorspatbord gemonteerd om een betere koeling te geven.
Tot slot, een groter vijfde versnelling van 0.759:1 (in plaats van 0.785:1) bracht de topsnelheid hoger. In het klanten centrum, assembleerde technieker Elmar Willrett de motoren onder de supervisie van meester monteur Helmut Pietsch.

De kostprijs voor deze ingreep zou DM 7500 bedragen. De eerste 3.1 werd beschikbaar gesteld voor de Duitse markt en vervolgens de resterende RoW markten. Hij werd nooit in de VS aangeboden.










back to index






















































































Leuke tip om je wagen te verkopen









back to index




















































































Jean-Claude Killy & Porsche




De nu 70 jarige Jean-Claude Killy was een top skier in de jaren '60 en een icoon van zijn sport. 

Hij won 3x Olympisch goud en won in 1968 de Winter Olympics in Grenoble, beter bekend als de  ‘Killympics’.

 

 

 




Hetgeen weinigen weten is dat hij naast zijn sneeuwtalent ook gepassioneerd was door motorsport. Ferdinand Piëch, destijds hoofd Porsche ontwikkelingsafdeling contacteerde Killy met de vraag om in 1967 de Targa Florio te rijden, de bekende Sicilian endurance road race.
Samen met de bekende Formula 1 fotograaf en journalist Bernard Cahier kregen ze een Porsche 911 S om te winnen in de GT klasse.

Door het succes in Italië waar Killy zijn rijkunsten liet zien werd hij teammaat van de Le Mans winnaar Jean Guichet om te rijden met een Porsche voor de  1000 kilometer race op de Nürburgring. 

In hun rode Porsche 911 T (registration SE 8330) behaalden ze de  26ste plaats, een behoorlijk resultaat met als tegenstrevers een Ford GT40, Lola T70 en de toen oppermachtige Porsches 908. 



Ook werd Killy in 1969 opgemerkt bij de start van de 24 uren van Le Mans. Samen met Bob Wollek, starte Killy de race in een Renault Alpine. Spijtig genoeg behaalden ze de finisch niet. Dit was de skier’s zijn laatste belangrijke race. 






Met Steve McQueen tijdens de opname van de film Le Mans




Na zijn race carriere ging zijn interesse terug naar de wintersport, werd zakenman en ontwikkelde een eigen kledinglijn, tevens werd hij actief lid van het International Olympisch Commite. Hij organiseerde ook belangrijke events en was 9 jaar verantwoordelijke van ASO, een bedrijf dat grote events organiseerde zoals de Tour de France en Paris Dakar. Hij was ambassadeur en bestuurlid bij de multi-national Coca-Cola en Rolex. Sinds 1995 is Jean-Claude Killy één van de 115 ledenvan het  International Olympisch Committe.  








back to index




Copyright © 2010/16

Laatste update :