PORSCHE 356 B - 1600 T6 - 2. Bodem, body en chassis inspectie   
 






1. Info & uitwendige inspectie    2. Grondige body en chassis inspectie    3. Demontage    4. Carrosserie    5. Opbouw
Montage    Electriciteit     Versnellingsbak    Motor     Interieur






(VIN) Chassisnummer 213670

Het 356 Fahrgestell Nr of "chassisnummer", ook wel (ten onrechte) genoemd de VIN *, is te vinden op drie plaatsen op de auto in zijn volledige vijf of zes cijfers vorm. 
De gedeeltelijke nummers zijn te vinden in andere body onderdelen.

* Technisch: wat in de volksmond de "VIN" wordt genoemd is eigenlijk het Porsche chassisnummer, het VIN-systeem voor automatische identificatie kwam niet in gebruik in de VS tot 1981. 

productie jaar   model jaar type model bouwer begin einde
1963 1963 T6 B coupé Karmann 212172 214400
Porsche had een contract met Reutter voor de 356 body's te produceren van 1950-1965, maar werkte ook met andere carrosseriebouwers die op sommige bodyonderdelen hun eigen chassisnummer plaatsten.

Drauz bouwde de Convertible D en het begin van T5 Roadster modellen en zet de gedeeltelijke nummering op een aantal onderdelen.  d'Ieteren bouwde het T5 en T6 Roadster model in de tweede helft van 1961.
Karmann bouwde het "Hardtop" coupe model in 1961 en 1962 en de coupes van 1962 tot het einde van 356 productie. Glaser bouwde de eerste Cabriolet van 1950 tot 1952.

Op het plaatje dat vastgeklonken zit aan de bestuurderszijde en alleen zichtbaar is als de deur wordt geopend bevindt zich de naam van de carrosserie bouwer en de verfkleur code, in dit geval is de carrosserie bouwer "Karmann" en de "Kunstharzlack" kleur code  6206.





Het plaatsen van de brugsteunen vroeg extra aandacht omwille van de slechte staat van het chassis

 

 

 

 

 




De foto's spreken voor zich




Zelfs fixeer schuim werd gebruikt om één en ander dicht te maken

 

Het batterij vak heeft de tand des tijds niet doorstaan en is er gewoon uitgevallen
Op deze plaats zit nu een groot gat

 

 

De algemene diagnose is onverbiddelijk.
Na 50 jaar schreeuwt deze 356 om gerestaureerd te worden

 



 
 


Motor & Versnellingsbak


Klik hieronder om motor te horen draaien

   Alvorens de motor te verwijderen willen we deze toch even horen draaien.
De motor starte vrij direct en draaide redelijk normaal.
Er was wel een grote olielek en benzine lek die later onderzocht worden.
De versnellingsbak is aan revisie toe. 

  

  

  


volgende stap is de demontage van de 356


1:  Info & uitwendige inspectie  2:    Grondige body en chassis inspectie  3:    Demontage  4:    Carrosserie 
5. Opbouw:   Montage    Electriciteit     Versnellingsbak    Motor     Interieur

  

   

naar de 356 

 

 

  

   



Copyright © 2013

Laatste update :