PORSCHE 911 - Revisie motor 2.4 T met aanpassingen    

 



  

Motor 2.4 T van 1972 

Bij een compressiemeting werd vastgesteld dat de compressie op alle cylinders een te grote afwijking vertoonde.

Er werd besloten de motor te openen om de problemen grondig aan te pakken.

- controle nokkenassen
- honen cylinders
- nieuwe kleppen (de oude hadden teveel afwijkingen)
- nieuwe kettingen (teveel speling op de oude)

De uitlaat en warmtewisselaars hadden hun beste tijd gehad.
Daarom werd beslist volgende aanpassingen uit te voeren:

- volledig nieuw roestvrij sportuitlaatsysteem
- sportuitlaat van Dansk
- warmtewisselaars in RVS van SSI
- aanpassing carburators met sport luchtfilters

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

  

 Sportfilters

 De originele carburator filters werden
vervangen door sportfilters

 

 

 

 

  

  

 

 

SSI Porsche RVS warmtewisselaars
 
SSI heeft de beste RVS warmtewisselaars voor uw 911. 
Al jaren heeft SSI voor Porsche een roestvrije uitlaat set warmtewisselaars. 
Roestvrij, duurzaam en in principe onverwoestbaar doordat ze geproduceerd 
zijn van 100% roestvrij staal. De originele warmtewisselaars van de ouder Porsches
 waren niet roestvrij, werden verteerd door diverse invloeden waardoor er lekken
 kwamen in het systeem waardoor er koolmonoxide in het verwarmingssysteem terecht kwam. 
Dit resulteerde ook in verloren warmte die normaal wordt gekanaliseerd naar de cockpit. 
 

 

 SSI roestvrije warmtewisselaar

 SSI

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 Roestvrije sportuitlaat

 Dansk

  

 

 

 

 

  Eerste start

Klik hierboven op de foto om
de film te starten 

  

  

  

  
Motor verbeteringen

Nieuwe benzinepomp, bobijn  en ontstekkingsmodule