SPECIALS

 





Carrera GT @ Porsche Rescue 911

Porsche Carrera GT

Altijd leuk om speciale wagens te zien voorrijden bij Porsche Rescue 911.

De ontwikkeling van de Porsche Carrera GT startte met een straatlegale versie, die geproduceerd zou worden in de nieuwe fabriek van Porsche in Leipzig. Porsche startte de productie in 2004. De eerste Porsche Carrera GT’s werden verkocht in de Verenigde staten voor een prijs van 440.000 dollar.

Oorspronkelijk was er een productie van 1500 stuks gepland. In augustus 2005 werd bekend gemaakt dat de productie zou worden stopgezet in 2006. Dit zou verband houden met de strengere Amerikaanse wetgeving voor airbags in auto's, hoe bizar dit ook moge klinken. Tot 6 mei 2006 zijn er 1270 GT’s verkocht, waarvan 604 in de VS.

De Porsche Carrera GT kan de Ferrari Enzo, Mercedes-McLaren SLR en andere Pagani Zonda’s recht in de ogen kijken. Het is een mythische auto die de dag van vandaag meer dan tien jaar op de teller heeft. 


Is hij intussen betaalbaar geworden? 


In zijn tijd was de Carrera GT een koopje in vergelijking met andere supercars. Wie er toen een kocht, heeft zeker een goede zaak gedaan want de Carrera GT heeft geen waarde verloren. Integendeel.

Nieuw werd hij verkocht voor iets minder dan 400.000 euro en in 2010 kostte hij ongeveer 300.000 euro. Vijf jaar later, na de opmars van de prestigewagens, betaal je voor een Carrera GT tussen 700.000 en 800.000 euro. Door die waarde is het niet moeilijk om één van 1.270 gebouwde exemplaren terug te vinden op de tweedehandsmarkt.




Real 911T - Targa 2.4



versus Scale 1/18 - 911T - Targa 2.4


The Making Of 

Klik hier




The Making Of 

911 2.0 Ltr 6 Cylinder Boxermotor van 1966.
Schaal : 1/4

290 bewegende onderdelen.

• Soundmodul met Originele Porsche Motor Sound
• Transparant motorblok
• Nokken en tandriemen aangestuurd
• Gesimuleerde ontsteking
• Funktionerende Ontstekingsverdeler
• Werkende alternator schroef met riem

Klik hier




Af en toe maken we een zijsprong, en gaan we in op de vraag om iets speciaals te doen, " not Porsche related ".

NOT PORSCHE RELATED



2 iconen, de Britse kleine auto en de legendarische Duitse sportwagen hebben hetzelfde recept voor succes gevolgd, blijf eeuwig jong.
De fundamentele verschillen tussen de twee auto's, de Mini heeft de motor voorin de 911 achterin, maar beide modellen hebben hun gedeelde cultstatus. Slechts weinig wagens kunnen claimen zulke lange tijdsperioden te hebben doorstaan met behoud van hun onmiskenbare identiteit.

Daarom dat we uitzonderlijk 3 Mini's onder handen nemen, de Classic Mini, De Mini Van en de Mini Clubman Estate

Classic Mini 1000 cc

Rijklaar maken



Mini Van 1000 cc 

Volledige restauratie 
Revisie motor & aanpassingen
Nieuw interieur





Mini Clubman Estate 1000 cc 

Volledige restauratie 
Revisie motor & aanpassingen
Nieuw interieur





 
Mooie BMW 850i @ Porsche Rescue 911


Mooie BMW 850i @ Porsche Rescue 911


 
Dutch Cadillac Ambulance @ Porsche Rescue 911


Dutch Cadillac Ambulance @ Porsche Rescue 911


 


Belgian Army Unimog @ Porsche Rescue 911


 
Alpha GT 1300 Junior @ Porsche Rescue 911



 



Ferrari 308 GTSi @ Porsche Rescue 911

Morgan @ Porsche Rescue 911



VW Bus T1 @ Porsche Rescue 911


VW Kugel @ Porsche Rescue 911



Mercedes Break @ Porsche Rescue 911

Fan Porsche Rescue 911


 
Mini Leyland Traveller for full restauration

   
MGC GT @ Porsche Rescue 911
 

 
Aston Martin DBS @ Porsche Rescue 911 

   
 

 


   
Mercedes @ Porsche Rescue 911 
 

 
Mercedes @ Porsche Rescue 911

   

 
Karmann Ghia

  
Karmann Ghia

 
Mini Morris

   
Mini Morris
 

 
Caterham @ Porsche Rescue 911 

   
M3 @ Porsche Rescue 911
 

 
Karmann Ghia

  
Karmann Ghia


Lamborghini @ Porsche Rescue 911 
Gallardo Spyder LP560-4

 
Lamborghini @ Porsche Rescue 911 
Gallardo Spyder 520 


Ferrari @ Porsche Rescue 911 
California


Audi @ Porsche Rescue 911 
R8

     





  
 VW Kever uit 1954

Vanaf maart 1953 werd de achterruit van de Kever vergroot en kreeg de vorm van een ovaal. Onze Oosterburen noemen de "ovaaltjes" liefdevol "Ovali".
Voordien sprak men van de brilkever omdat deze een tweedelige achterruit had. Het ovaaltje is inmiddels een liefhebbers model en schaars aan het worden.

In 1954 verdween de aparte startknop en kon de auto voortaan gestart worden door het omdraaien van een sleutel in het contactslot.
 Vanaf 1955 krijgt de Kever de bekende twee uitlaatpijpjes. 

 Een leuk detail zijn de semaforen (uitklapbare richtingaanwijzers), die in de B-stijlen verwerkt zijn. 






MV Agusta 

Race Preparation 

 



VW KEVER 

Kever met motor problemen 

 



SUZUKI SV 650 

Ombouw naar een Caféracer 

 



 

 

 





Laatste update :