PORSCHE CARRERA RENNMOTOR RACING ENGINE - SCHAAL 1:3    

 



  

The making of a PORSCHE Carrera Rennmotor Racing Engine 110 pk/1.5 Ltr from 1953 scale 1/3 





De 547 Carrera racemotor was de eerste Porsche-motor die speciaal voor het racen is ontwikkeld.
Het ontwikkelingsteam onder leiding van Ernst Fuhrmann heeft deze revolutionaire motor gebouwd.
De oorspronkelijke 110 pk en 1,5 liter cilinderinhoud van de boxermotor heeft sinds 1953 verschillende Porsche raceauto's naar tal van raceoverwinningen gebracht.

Deze Carrera racemotor type 547 is exact nagebouwd op een schaal van ongeveer 1/3.
De Carrera 547 racemotor is een legende van de sportwagenfabrikant Porsche. 
Dit technische meesterwerk bracht de Porsches 356 en 550 Spyder naar tal van raceoverwinningen in de jaren 1950 en 1960. 




 

Let's start 

1.5 Ltr 4 Cylinder Boxermotor type 547 van 1953
Schaal : 1/3

Meer dan 300 onderdelen.

- Origineel motorgeluid dankzij de geïntegreerde geluidsmodule
- Transparante behuizing voor een fascinerend zicht binnen in de motor
- Bewegende assen, zuigers, kleppen
- Ontstekingsvonken worden gesimuleerd met LED's
- Met presentatie voetstuk

- Modelafmetingen: 275 mm breedte x 280 mm hoogte x 270 mm diepte
- Gemaakt met de toestemming van Dr. Ing. Ing., H.c. F. Porsche AG.
- Motormodel ontworpen en ontwikkeld door John Anson.

 

 

 

 

  

  

  Assemble the four pistons and the connecting rods

 

 

 

  

  

Crankshaft

Cylinder Barrels



Crankcase Left and Right







Camshaft drive gears

 







Attach the cylinder barels to the crankcase



Assemble the two halves of the crankcase



Side view



Front view



Top view



Cylinder head Gasket



Fit the valve guides plates



Cylinder heads



Before the valve guides plates



After the valve guides plates



Testing placement valves



After assembling the valves



Valve detail



After the valves assembling



Top viewl



Side view



Assemble bevel gear



Assemble the left-hand upper cylinder head



Insert metal shafts and assemble the rocker arms left upperside



Insert metal shafts and assemble the rocker arms left underside



Special timing alignment tool for the crankshaft



Special cam timing tool for the two crankshaft



Detail tool and upper camshaft



Full detail tool, upper and lower camshaft



Detail upper left camshaft



Detail lower left camshaft



Detail upper and lower left head covers





Real situation upper and lower left head covers



Detail top overview



Detail front overview with special cam timing tools



Left and right side



Connections of the vertical shafts



Detail top



Detail bottom



Front engine



Back side engine with the exhaust manifolds



Front view with carburettors and filters


 



Detail carburettors and air filters left side



Detail carburettors and air filters right side



Detail left



Detail right



Engine front



Engine back



Detail engine back side



Ernst Fuhrmann (L) and Eberhard Storz (R) working on the type 547 engine

 



Front detail cooling fan



Back detail cooling fan



Distributors front side



Distributor right side



Fitting the spark plugs



Distributor right side



Front detail with upper belt pulley, lower belt pulley and fan drive belt



Back detail with clutch and flywheel



Detail overview



Detail overview



Detail pulley and belt



Detail yellow label with specifications



Engine with exhaust



Engine Specification



Engine detail left side view



Engine detail right side view



Detail top overview

 



Detail front overview



Detail top view with air filters

 



Detail top view with removed air filters



Detail left overview carburetors

 



Detail right overview carburetors



Detail air filter left

 



Detail air filter right



Full engine detail front

 



Full engine detail back



 
 



 



 

 



 



Detail top overview

 



Real type 547 engine

 


2 options are possible, the standard exhaust or the race Sebring exhaust



 

  



 

 




 

  

 


 

  

 

 



Copyright © 2018