TE KOOP - PORSCHE 993 Bi-Turbo met originele WLS II Powerkit van 450 PK               

 



PORSCHE 993 Turbo
WLS II Powerkit 450 pk !

Onderstaande mooie Porsche 993 Bi-Turbo wordt in opdracht van een klant te koop aangeboden.
(Alle detail foto's onderaan deze pagina)

Foto copyright Porsche Rescue 911




Historiek

De vierde generatie, de Porsche 993.

In de 911 Turbo van de 993 modellijn werd voor de eerste keer een dubbele uitlaatgasturbo gebruikt, met voor elke cilinderrij een kleinere uitlaatgasturbo. Het was ook het eerste turbomodel dat werd voorzien van 4-wielaandrijving.

Het front van de Turbo had drie afzonderlijke luchtopeningen en luchtsleuven voor het koelen van de remmen, laag aan de zijkant. De achterspoiler was volledig in de kleur van de carrosserie gespoten. Net zoals de Carrera 4 modellen had de 911 Turbo ook witte knipperlichten voor en rode achter.

De 3,6-liter biturbomotor leverde standaard een vermogen van 408 pk. Vanaf modeljaar 1996 was er een powerkit voor een groter vermogen tot 430 pk leverbaar, met 450 pk vanaf modeljaar 1998.

 
De ultieme Porsche.

De 993 Turbo is de mooiste generatie van alle Porsches. De mooie lijnen, de brede heupen en, de machtige gestoomlijnde geventileerde spoiler in koetswerkkleur die er toch in slaagt stijlvol te zijn op de manier waarop hij subtiel over het achterdek is gedrapeerd maken het plaatje af. 



Beschrijving van onderstaande Porsche 993 Turbo met originele fabrieks WLS II Powerkit van 450 PK !
 

Deze uitzonderlijke zeldzame 993 Bi-Turbo met zijn originele fabrieks powerkit van 450 PK is een streling voor het oog. Hij heeft een mooie glans en is homogeen van kleur. De carrosseriepanelen zijn mooi strak en de dagkanten tussen de verschillende koetswerkpanelen lopen mooi evenwijdig. 

De kofferruimte met bijhorende bekleding bevindt zich in mooie originele staat en alle originele fabrieksstickers zijn nog intact aanwezig in de wagen.

Gemonteerd zijn de originele turbo velgen in goede toestand met rondom Continental banden in goede staat, vooraan maat 225/40 ZR18 met ± 5 mm profiel, achteraan maat 285/30 ZR18 met ± 5 mm profiel.

De wagen is voorzien van een origineel noodreservewiel en een set boordgereedschappen.

De motorruimte bevindt zich in een propere en originele toestand met gebruiksporen die als volstrekt normaal kunnen omschreven worden voor een voertuig van die leeftijd en kilometerstand. De motor en alle aanhorigheden (starter, alternator, luchtfilter, injectiesysteem,..) zijn origineel en verkeren in zeer goede staat. De wagen werd perfect onderhouden en beschikt over een volledige onderhoudsgeschiedenis. 

De Porsche 993 is een zeer gegeerde youngtimer daar dit het laatste luchtgekoelde model van het merk betreft en, zeker de versies met het originele XLC 450 vermogenpakket zijn bijzonder gezocht door verzamelaars!

Deze wagen is een van het laatste productiejaar van het model.

Nu de oldtimergerechtigde leeftijd van 30 jaar in het zicht komt zijn deze modellen een zéér mooie en waardevolle investering.



Specificaties

-
Type:          Porsche Turbo - 993.770
- Uitvoering:  Turbo met fabrieks WLS II Powerkit van 450 pk !

- Kleur:         Arktis Silber Metallic (L92U) - dit is de originele kleur van deze wagen
- Interieur:    Vol leder zwart - vloerbekleding tapijt
- Jaar:           02.04.1998
- Km:            153.621

 

        1  2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
VIN:
 W P 0 Z Z Z 9 9 Z  W  S   3   7   0   5   6   0

Verklaring van deze VIN:
W : land van de constructeur, West Duitsland
P : constructeur Porsche
0 : personenwagen
ZZZ : opvulcijfers voor niet-US modellen
99 : 2 eerste digits van het model 993
Z : opvuldigit voor niet US modellen
W : modeljaar 1998 (productie van aug 1997 tot juli 1998)
S : gebouwd in de fabriek te Stuttgart
3 : 3de digit van het model 993
7 : variant turbo (ROW versie)
560 : serienummer van het voertuig
Dit is het 560ste gebouwde voertuig op een jaartotaal van 972 stuks voor de Europese markt


Opties:


Het voertuig is uitgerust met volgende fabrieksgeleverde opties:

C05 : landcode Frankrijk
XE7 : bijkomende oliekoeler voor handgeschakelde wagens
XLB : ovale uitlaat sierstukken in roestvrij staal
XLC : Powerkit 450 pk !
545 : 92 liter tank
602 : verhoogd 3 de stoplicht
650 : elektrisch schuifdak
686 : Digital Sound Package
939 : zetelbekledingen achteraan in leder
982 : soft look lederen zetels in interieurkleur


Interieur: 
De wagen is voorzien van het origineel zwart Porsche volleder interieur in goede staat.
De zetels, interieurpanelen en het dashboard zijn in leder, de vloerbekleding in tapijt en de hemel in simili.
De wagen is voorzien van 4 veiligheidsgordels (3-punts).


Motor:
Porsche 6 cilinder boxer, luchtgekoeld, langsgeplaatst achteraan,
Cylinderinhoud: 3600 cc 
331 kW 450 pk met Bosch M5.2 motormanagement en 2 KKK K16 turbo’s

Motornummer 61W01013.
motortype M64/60S (met code XLC vanuit de fabriek)
 


Dit is de originele motornummer van deze wagen


Versnellingsbak:
Manuele 6-gangs versnellingsbak (G64 51) die de vier wielen aandrijft


De bijgevoegde Documenten

- Complete onderhoudshistoriek met onderhoudsboekje en facturen
  
Europees gelijkvormigheidsattest afgeleverd door de constructeur dd. 13/03/1998.

    



- Origineel onderhoudsboekje, met volgende vermeldingen:

* aflevering  dd. 26/03/1998 door Porsche Levallois, Frankrijk
* onderhoud dd. 09/04/1999 bij 10.000 km door Porsche d’Ieteren
* onderhoud dd. 14/07/1999 bij 20.480 km door Porsche d’Ieteren
* onderhoud dd. 21/06/2000 bij 39.907 km door Porsche centre d’Ieteren
* onderhoud dd. 19/06/2001 bij 60.842 km door Porsche centre Kronos, Gembloux
* onderhoud dd. 04/11/2002 bij 80.391 km door Porsche centre d’Ieteren
* onderhoud dd. 26/08/2010 bij 109.364 km door Porsche centre Verellen, Geel
* onderhoud dd. 10/09/2012 bij 117.325 km door Porsche centre Verellen, Geel.
* onderhoud dd. 20/04/2016 bij 126.945 km door Porsche Rescue 911, Kontich.
* onderhoud dd. 05/06/2020 bij 150.384 km door Porsche Rescue 911, Kontich.

  


- Origineel onderhoudsboekje met alle remolie verversingen:

* remolie vervangen dd. 22/06/2000 bij 40.000 km door Porsche d’Ieteren
* remolie vervangen dd. 04/11/2002 bij 80.391 km door Porsche d’Ieteren
* remolie vervangen dd. 26/08/2010 bij 109.364 km door Porsche Verellen
* remolie vervangen dd. 10/09/2012 bij 117.325 km door Porsche Verellen
* remolie vervangen dd. 05/06/2020 bij 150.384 km door Porsche Rescue 911




De wagen werd gepassioneerd onderhouden met een massa facturen:

10.03.2006 - € 692,13 - Car911
01.09.2010 - € 728,13 - Verellen
22.11.2010 - € 52,44 - Verellen
21.01.2011 - € 458 - Verellen
16.09.2011 - € 1.805,90 - Verellen
12.09.2012 - € 1.062,69 - Verellen
12.10.2012 - € 2.972,05 - Verellen
13.05.2013 - € 680,95 - Porsche Rescue 911
14.04.2014 - € 162,39 - Porsche Rescue 911
08.04.2015 - € 256,34 - Porsche Rescue 911
25.10.2015 - € 172,65 - Porsche Rescue 911
10.03.2016 - € 287,58 - Porsche Rescue 911
20.04.2016 - € 1.973,44 - Porsche Rescue 911
16.01.2018 - € 306,76 - Porsche Rescue 911
04.04.2018 - € 2.613,04 - Porsche Rescue 911
01.06.2018 - € 1.718,95 - Porsche Rescue 911
18.12.2018 - € 187,76 - Porsche Rescue 911
05.06.2020 - € 2.132,67 - Porsche Rescue 911
14.01.2021 - € 1.461,09 - Porsche Rescue 911

22.08.2022 - € 939,04
- Porsche Rescue 911
20.01.2023 - € 1.761,29
- Porsche Rescue 911
27.03.2023 - € 1.760,40
- Porsche Rescue 911



- Belgisch kentekenbewijs op naam van opdrachtgever





Origineel instructieboekje van wagen en radio CDR 21
    



Originele Porsche code kaart van radio en sleutel


   

    


Taxatie dossier: 

Het bijgevoegd schattingsverslag is van 25.03.2023

 
 


 
Algemeen

Het betreft een prachtige ongevalvrije wagen die beschikt over een volledige onderhoudsgeschiedenis. 

De Porsche 993 is een zeer gegeerde youngtimer daar dit het laatste luchtgekoelde model van het merk betreft en, zeker de versies met het originele XLC vermogenpakket zijn bijzonder gezocht door verzamelaars.

Deze wagen is een van het laatste productiejaar van het model.

Nu de oldtimergerechtigde leeftijd van 30 jaar in het zicht komt zijn deze modellen een mooie investering.



Contact: admin@porsche-rescue911.be
 





Foto copyright Porsche Rescue 911




















































    

    











INTERIEUR
Foto copyright Porsche Rescue 911




                 












    




















    








                












MOTOR
Foto copyright Porsche Rescue 911

























 





FILM MOTOR
Film copyright Porsche Rescue 911









KOFFER
Foto copyright Porsche Rescue 911
















    


    





    


    











ONDERZIJDE
Foto copyright Porsche Rescue 911


Het onderstel verkeert in originele en goede staat zonder sporen van herstellingen.
Er zijn normale sporen van gebruik en vervuiling doch geen beschadigingen of roest.



































































               


               


               


               


               


               

               

               


               

               

               



Contact: admin@porsche-rescue911.be